Zestaw umiejętności społecznych i poznawczych koniecznych do rozpoczęcia edukacji PDF Drukuj Email

 

 

TRZYLATEK

  • Naśladuje ruchy i działania
  • Bawi się (krótkotrwale wchodzić w role)
  • Korzysta z toalety
  • Samodzielnie je (brak wybiórczości jedzenia)
  • Respektuje  zakazy i nakazy nauczyciela
  • Uczestniczy w zabawach zbiorowych np. taniec, kółeczko, zjeżdżalnia, spacer

 

W zachowaniu dziecka nie ma agresji i autoagresji.

 

CZTEROLATEK

  • Rozumie dłuższe wypowiedzi nauczyciela
  • Spełnia polecenia np. przynieś piłkę z korytarza, połóż książkę na półce, zanieś klocki do pudełka itp.
  • Łączy w wypowiedziach dwa wyrazy, wyraża prośby i chęci
  • Samodzielnie rozbiera się i ubiera (buty, pantofle, kurtka, czapka, szalik)
  • Przyjmuje wyznaczone przez nauczyciela role w zabawie

 

Dziecko uczące się czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną potrafi przeczytać samogłoski i wyrażenia dźwiękonaśladowcze.

 

PIĘCIOLATEK

  • Rozumie treść prostej historyjki obrazkowej
  • Samodzielnie opowiada o tym co jest na obrazku
  • Rozmawia z dorosłymi i rówieśnikami
  • Organizuje sobie zabawę
  • Czeka na swoją kolejkę, akceptuje reguły w zabawach
  • Samodzielnie sprząta zabawki
  • Bierze udział w zajęciach z kultury fizycznej i rytmiki
  • Odpowiada na pytania zadane przez nauczyciela
  • Zadaje pytania nauczycielowi

 

Dziecko kontynuujące naukę czytania potrafi rozpoznać prymarne sylaby otwarte.

 

SZEŚCIOLATEK

  • Potrafi powiedzieć jak ma na imię, nazwisko, gdzie mieszka, ile ma lat
  • Zna imiona swoich kolegów
  • Bierze udział w przedstawieniach i występach
  • Bierze udział w zajęciach plastycznych i muzycznych
  • Słucha czytanych wierszyków i opowiadań
  • Posługuje się przyborami do rysowania, malowania, pisania, koloruje obrazek nie wychodząc za linie
  • Potrafi ciąć nożyczkami
  • Potrafi lepić z plasteliny
  • Rysuje postać ludzką
  • Samodzielnie rozbiera się i ubiera  np. po zajęciach  z kultury fizycznej
  • Czyta sylaby, słowa i proste zdania.

 

SIEDMIOLATEK

  • Potrafi liczyć do 10
  • Potrafi wyróżnić głoskę na początku i na końcu wyrazu
  • Wskazać różnice w pozornie takich samych obrazkach
  • Opowiedzieć treść obrazka, używając zdań złożonych
  • Czyta krótkie teksty ze zrozumieniem (odpowiada na pytania do tekstu ustne i pisemne)
  • Rozumie wypowiedzi nauczyciela
  • Umie skupić swoją uwagę przez 45 minut
  • Pisze proste wyrazy i zdania z pamięci
  • Nazywa emocje swoje i innych osób

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzice!

Jeśli obserwujecie, słabe postępy dziecka w zajęcia przedszkolnych, jesteście zaniepokojeni tym, czy Wasze dziecko poradzi sobie z nauką w pierwszej klasie – to zapraszamy do skorzystania z porad. Zapewniamy ze swojej strony pełną dyskrecję i profesjonalne rozwiązanie Państwa problemu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bibliografia

  Joomla 1.5 free themes, business hosting service.